Πέντε βασικές συμβουλές Running για αρχάριους

Το να βγεις από το σπίτι και να ξεκινήσεις να τρέχεις φαίνεται αρκετά απλό. Running παπούτσια; Έχεις. Κατάλληλα ρούχα; Έχεις. Άρα είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις, σωστά; Μην είσαι τόσο σίγουρος.

Υπάρχουν πολλά περισσότερα πράγματα που πρέπει να γνωρίζεις πριν αρχίσεις το τρέξιμο. Καταγράψαμε τις καλύτερες συμβουλές για εσένα. Ακολουθώντας τις θα δέσεις τα κορδόνια σου, θα βγεις στο δρόμο και θα γίνεις από αρχάριος, επαγγελματίας δρομέας σε χρόνο μηδέν.

Ένα καλό ζευγάρι running παπούτσια είναι απαραίτητο. Σύμφωνα με τον John Honerkamp, προπονητή που έχει προετοιμάσει εκατοντάδες νέους δρομείς για Μαραθώνιο και ημιμαραθώνιο, ένα ζευγάρι σωστά running παπούτσια, σαν τα Reebok Floatride, είναι απαραίτητα προκειμένου να ξεκινήσεις να τρέχεις.

Θα επωφεληθείς από την τεχνολογία και τον σχεδιασμό τους. Έχουν δημιουργηθεί για να σου προσφέρουν στήριξη και για να σε βοηθήσουν να αισθάνεσαι άνετα, όση ώρα και αν τρέχεις.

 Η ισχύς εν τη ενώσει. Ένας, αποδεδειγμένα αποτελεσματικός, τρόπος για να είσαι σίγουρος ότι όντως θα βγεις από το σπίτι σου είναι να γίνεις μέλος μιας ομάδας δρομέων ή απλά να κανονίσεις να τρέχεις μαζί με κάποιο φίλο σου.

«Το να έχεις κάποιον να σε περιμένει για να τρέξετε μαζί σε βοηθάει να μην χάνεις το στόχο σου ενώ ταυτόχρονα μοιράζεσαι μαζί του την οποιαδήποτε δυσκολία», λέει ο Matt LoPiccolo, βοηθός προπονητή στο Zap Fitness Reebok Running Center στο Blowing Rock, North Carolina.

Αν κανένας από τους φίλους σου δεν ενδιαφέρεται, μπορείς να κατεβάσεις στο κινητό σου την εφαρμογή Strava. Με αυτόν τον τρόπο η έμπνευση και το κίνητρο για να τρέξεις δεν θα σου λείψουν.

Άσε το σώμα σου να δώσει το ρυθμό. Το να έχεις έναν φίλο που είναι γρήγορος δρομέας είναι τέλειο. Ενδέχεται όμως, αυτός ο φίλος να σε κάνει να αισθάνεσαι άσχημα για τη δική σου ταχύτητα οπότε δεν είναι η κατάλληλη επιλογή. Για να βρεις τον τρόπο που σου ταιριάζει, ξεκίνα τρέχοντας ένα χιλιόμετρο με ένα ρυθμό με τον οποίο θα μπορείς να τρέχεις και να μιλάς ταυτόχρονα.

Αν μετά από αυτό έχεις ακόμα ενέργεια, μπορείς να τρέξεις το επόμενο χιλιόμετρο λίγο πιο γρήγορα-χωρίς όμως να αγχώνεσαι για τον χρόνο σου.

«Ξεκίνα απλά, ανάλογα με το επίπεδό σου. Δεν χρειάζεται να πιέσεις τον εαυτό σου να τρέξει γρηγορότερα, εάν δεν είσαι έτοιμος» μας λέει ο Honerkamp.

Βάλε έναν στόχο – οποιοδήποτε στόχο. Είτε θέλεις να μπορέσεις να τρέξεις ένα χιλιόμετρο χωρίς να σταματήσεις, είτε ονειρεύεσαι να τρέξεις κάποια μέρα στο Μαραθώνιο, το να αναγνωρίζεις ότι προπονείσαι έχοντας έναν στόχο σε βοηθάει να αφοσιωθείς.

«Δες πού είσαι τώρα και που θέλεις να φτάσεις. Ανεξάρτητα από το ποιος είναι ο στόχος σου, η συνέπεια είναι πολύ σημαντική και σε βοηθάει να φτιάξεις ένα πλάνο προπονήσεων και να ξέρεις πότε θα τρέξεις και γιατί» αναφέρει ο LoPiccolo.

Απόλαυσέ το. Άκου την αγαπημένη σου μουσική, ή, στην περίπτωση που τρέχεις σε διάδρομο, παρακολούθησε την αγαπημένη σου σειρά. Ή απλά εκμεταλλεύσου τον χρόνο που τρέχεις για να καθαρίσεις το κεφάλι σου από τις σκέψεις της καθημερινότητας. Είναι πολύ σημαντικό το τρέξιμο να είναι απόλαυση για σένα και όχι βάρος. «Αν μετράς την ώρα μέχρι να τελειώσεις την προπόνησή σου τότε το τρέξιμο δεν θα σου προσφέρει καμία χαρά. Μπορεί πάντα να είναι δύσκολο, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι πρέπει να φοβηθείς να ξεκινήσεις».

 

Εσείς τι θα συμβουλεύατε έναν αρχάριο δρομέα; Πείτε μας κάνοντάς μας tag στο Facebook (@Reebok) και στο instagram (@reebokgreece)!