Το boxing σε βοηθάει και εκτός ring

Ψάχνεις τρόπο να μπεις σε αγωνιστική “φόρμα”; Το να χτυπάς έναν σάκο του μποξ κατά τη διάρκεια μίας προπόνησης – είναι σίγουρο ότι θα σε ξεθεώσει.

Ενώ μία προπόνηση που υιοθετεί στοιχεία πάλης μπορεί, με πολύ ιδρώτα, να σε βοηθήσει να δημιουργήσεις το σώμα που πάντα ονειρευόσουν, το boxing ξεπερνάει τα σωματικά πλεονεκτήματα. Προπονεί σώμα και μυαλό, ώστε να μπορείς να αναμετρηθείς με οποιονδήποτε προσπαθήσει να ξεπεράσει τα προσωπικά σου όρια.
 

Το Boxing πέρα από το fitness

Χάρη στις επαγγελματίες γυναίκες πυγμάχους και τα posts των διάσημων στα social media, το ring έχει γίνει ένας πιο φιλόξενος χώρος για τις γυναίκες και το boxing αποκτά ολοένα και περισσότερη δημοτικότητα.

Ναι, είναι γεγονός: Το να χτίσεις το τέλειο σώμα παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στο γιατί οι γυναίκες φοράνε τα γάντια του box. Μερικές, βέβαια, ξεκινούν τα μαθήματα boxing θέλοντας κυρίως να μάθουν αυτοάμυνα .

Η Dara Hart, από το γυμναστήριο The DogPound στη Νέα Υόρκη, το οποίο είναι επιλογή πολλών , λέει πως το έντονο ενδιαφέρον των γυναικών για το boxing μπορεί να συνοψιστεί σε μία λέξη: ‘ενδυνάμωση.’

‘Έχει να κάνει με το ότι νιώθεις ισχυρή, δυνατή και ικανή να αντιμετωπίσεις τα πάντα,’ μας εξηγεί η Hart. ‘Είναι τόσο ωραίο συναίσθημα να καταρρίπτεις το αναμενόμενο. Το να αισθάνεσαι σκληρή και γεμάτη δύναμη όταν δίνεις μπουνιά, είναι αυτό που κάνει τις γυναίκες να θέλουν να επιστρέψουν στο μάθημα boxing.’
 

Τεχνικές Αυτοπροστασίας

Εντός και εκτός ring, οι τεχνικές του boxing μπορούν να σου προσφέρουν μια ολοκληρωμένη βάση αυτοάμυνας.

Γροθιά: Από το jab έως το uppercut και στο hook, οι κινήσεις που μαθαίνεις σε ένα μάθημα boxing μπορούν να σε βοηθήσουν εάν βρεθείς σε μία επικίνδυνη κατάσταση. Όσο περισσότερο προπονείσαι τόσο πιο πολύ θα δυναμώνει το σώμα σου. Επίσης, οι τεχνικές του boxing σε μαθαίνουν που να στοχεύσεις τις μπουνιές σου, ώστε να εξασφαλίσεις τη μέγιστη αυτοπροστασία.

Χώρος: Ενώ τα εισαγωγικά μαθήματα δεν συμπεριλαμβάνουν το κομμάτι του sparring – την πυγμαχία με αντίπαλο σε προκαθορισμένο χώρο – τα άτομα που προχωρούν σε advanced level, μαθαίνουν ότι το να «κερδίζεις τον χώρο σου» είναι το κλειδί για μια πετυχημένη μάχη.

‘Πολύ συχνά οι γυναίκες δεν θέλουμε να καταλαμβάνουμε πολύ χώρο και απολογούμαστε για τα πράγματα που κάνουμε ως γυναίκες,’ συμπληρώνει η Hart. ‘Αλλά με το boxing, όταν «κερδίζω έδαφος» και κινούμαι μέσα σε αυτό, νιώθω πολύ όμορφα. Έχω τον απόλυτο έλεγχο.’

Άμυνα: Αν η καλύτερη επίθεση είναι η καλή άμυνα, τότε το να μάθεις πώς να μην χτυπηθείς μπορεί να είναι καλύτερο ακόμα και από μία σωματική διαμάχη με κάποιον που σου επιτίθεται.

‘Έχει να κάνει με το πως να προστατέψεις τον εαυτό σου από μία μπουνιά, ώστε να μην πονέσεις,’ τονίζει η Hart, αναφερόμενη σε τεχνικές όπως το να αποφεύγεις χτυπήματα, να μπλοκάρεις και να σκύβεις, ως τους καλύτερους τρόπους για να παραμείνεις ασφαλής.

Δεξιοτεχνία ποδιών: Το jump rope δεν έχει μοναδικό στόχο να κάνει την καρδιά σου να χτυπάει δυνατά. Ο βαθύτερος σκοπός είναι να σε εκπαιδεύσει πώς να στέκεσαι ανάλαφρος αλλά και με ισορροπία στα πόδια σου . Στην περίπτωση προσωπικής επίθεσης, όσο πιο ισορροπημένος είσαι, τόσο λιγότερες πιθανότητες έχεις να πέσεις κάτω ενώ προστατεύεις τον εαυτό σου.

Επίγνωση: Το να παραμείνεις ασφαλής στην καθημερινότητά σου απαιτεί να έχεις καλή γνώση του περιβάλλοντος χώρου, κάθε στιγμή. Είναι ακριβώς το ίδιο με το sparring στο ring. Πού βρίσκεται ο αντίπαλός σου; Πώς καταπατά την περιοχή σου;

Κούραση: To έντονο cardio training στο boxing έχει ως στόχο να σε κρατήσει ενεργό σε οποιαδήποτε μάχη για όσο χρειαστεί. Σε περίπτωση επίθεσης, το να έχεις την εμπειρία να παλεύεις κουρασμένη είναι το πιο σημαντικό και χρήσιμο. Όσο καλύτερες είναι οι ικανότητές σου στο boxing, τόσο περισσότερες πιθανότητες έχεις να κουράσεις τον αντίπαλό σου.
 

H νοοτροπία της αυτοάμυνας

Το σίγουρο είναι ότι το boxing θα σε διδάξει τεχνικές που θα σε βοηθήσουν να αμυνθείς σε επικίνδυνες καταστάσεις, αλλά εξίσου ίσης σημασίας είναι το να προπονείς και το μυαλό σου.

‘Ως γυναίκα, όταν βρίσκεις τον εαυτό σου σε μία κατάσταση στην οποία δεν νιώθεις ασφαλής ή άνετη, είναι καλό να έχεις μια εσωτερική αυτοπεποίθηση ότι ξέρεις πως να προστατέψεις τον εαυτό σου,’ συμπληρώνει η Hart.

Όμως αυτή η αυτοπεποίθηση προκύπτει από την εξάσκηση.

Η Hart εξηγεί πως όταν προπονεί νέες πελάτισσες, αυτές τείνουν να ταράζονται.

‘Αυτό συμβαίνει γιατί η πάλη έρχεται κόντρα σε όλα όσα έχουμε διδαχθεί ως γυναίκες,’ μας λέει.

‘Όλη σου τη ζωή σε μαθαίνανε να μη χτυπάς κανέναν ή να μην παλεύεις, έτσι έρχεται φυσιολογικά σε κόντρα με όλα όσα έχεις μάθει,’ συνεχίζει. ‘Ελπίζω να μη χρησιμοποιήσω ποτέ τις boxing δεξιότητές μου στη καθημερινή μου ζωή, αλλά όπως και με όλες τις πλευρές του fitness, βλέπω ως μεγάλο πλεονέκτημα του boxing τα θετικά αποτελέσματα στο μυαλό μας και όχι μόνο στο σώμα μας.’

 

Σε ενέπνευσε το παραπάνω άρθρο να γραφτείς για μαθήματα boxing; Πες μας πώς τα πήγες, κάνοντας μας tag στο Facebook (@Reebok) και στο instagram (@reebokgreece)!