Πώς να προπονηθείς για τον Μαραθώνιο

Η απόφαση να τρέξεις στον Μαραθώνιο ακούγεται τέλεια στη θεωρία αλλά, στην πράξη, όταν κάνεις την εγγραφή σου και ξεκινήσεις να σκέφτεσαι το πρόγραμμά σου για τους επόμενους μήνες, μπορεί να αναρωτηθείς τελικά: «Μα τι κάνω;».

Και κάπου εδώ μπαίνουμε εμείς: Μιλήσαμε με τους ειδικούς και συγκεντρώσαμε συμβουλές που θα σε βοηθήσουν να ανταπεξέλθεις στην προπόνηση για τον πρώτο σου Μαραθώνιο. Απλά, συνέχισε να διαβάζεις.
 
Πάρε τα ιδανικά παπούτσια. Βήμα πρώτο: Πάρε άνετα running παπούτσια και φόρα τα πριν τον αγώνα. Τα Reebok Floatride Run θα σε βοηθήσουν να κάνεις όσα χιλιόμετρα χρειάζεται προσφέροντας σου άνεση και στήριξη. Είναι τόσο ελαφριά που δεν θα αισθανθείς ποτέ ότι «σέρνεις» τα πόδια σου, όσο και αν έχεις κουραστεί.
 
Πάνω από όλα, συνήθισε να είσαι όρθιος. Από κάπου πρέπει να ξεκινήσεις, και, σύμφωνα με τον Matt LoPiccolo, προπονητή της Reebok στο Zap Fitness, το να συνηθίσεις να περνάς ώρες όρθιος είναι το πιο σημαντικό πράγμα που πρέπει να μάθεις-πριν καν ακόμα αρχίσεις να ανησυχείς για τον βηματισμό ή τα recovery meals σου.
 

 
Να είσαι συνεπής. Ξεκινάς από το μηδέν; Ο LoPiccolo προτείνει να τρέχεις πέντε φορές την εβδομάδα για να αναπτύξεις τις αερόβιες ικανότητές σου και να συνδυάζεις τα runs σου με cross training. «Στο πλαίσιο της προετοιμασίας σου, πρόσθεσε το cross training στο workout routine σου, μέρα παρά μέρα. Σιγά-σιγά, όσο πιο άνετα αισθάνεσαι, θα μειώνεις το χρόνο του cross training και θα ανεβάζεις τον χρόνο του τρεξίματος», τονίζει.
 
Μην ξεχνάς να ξεκουράζεσαι. Αν προετοιμάζεσαι για τον πρώτο σου Μαραθώνιο, κατά πάσα πιθανότητα, αισθάνεσαι ότι πρέπει να τρέχεις συνέχεια μέχρι να είσαι έτοιμος. Σύμφωνα με τον LoPiccolo, η ξεκούραση είναι ένα από τα κύρια στοιχεία που θα σε βοηθήσουν να γίνεις ένας δυνατός μαραθωνοδρόμος. «Εάν, μετά από τόσο σκληρή δουλειά δεν ξεκουραστείς, δεν θα πετύχεις τους στόχους σου», αναφέρει.
 
Μάθε να χαίρεσαι με κάθε μικρή σου νίκη. Είτε μετρώντας το χρόνο σου στο Strava, είτε πίνοντας το αγαπημένο σου smoothie μετά από ένα μεγάλο run, πρέπει να απολαμβάνεις κάθε μικρή σου πρόοδο στο μεγάλο αυτό ταξίδι. Ο John Honerkamp προτείνει να βγάζεις φωτογραφία στο τέλος κάθε ημέρας. «Η προπόνηση δεν μετράει αν δεν ανεβάσεις τη φωτογραφία σου στα Social Media».

 
 
Ποιες είναι οι δικές σου προσωπικές συμβουλές για αυτούς που προπονούνται για τον Μαραθώνιο; Πες μας κάνοντάς μας tag στο Facebook (@Reebok) και στο instagram (@reebokgreece)!