Μαθαίνοντας τη γλώσσα του CrossFit

Μαθαίνοντας τη γλώσσα του CrossFit

Ενδιαφέρεσαι να δοκιμάσεις CrossFit αλλά σε αποθαρρύνει το γεγονός ότι δεν γνωρίζεις την ορολογία του; Η Katrin Davidsdottir, η γυναίκα που κέρδισε δύο συνεχόμενες φορές τον τίτλο «Fittest Woman on Earth», αφού κέρδισε τους αγώνες Reebok CrossFit Games και το 2015 και το 2016, ξέρει το συναίσθημα.

«Θυμάμαι όταν πήγα στο πρώτο μου μάθημα CrossFit και η προπόνηση ήταν ήδη γραμμένη στον πίνακα», είπε. «Ένας πίνακας γεμάτος συντομογραφίες και λέξεις που δεν είχα ξαναδεί ποτέ!»

Με τη βοήθεια της προπόνησης και με πολλή εξάσκηση, αυτό που άλλοτε ήταν σαν ξένη γλώσσα για την Davidsdottir τώρα είναι η δεύτερη φύση της. «Νομίζω ότι μαθαίνοντας την ορολογία σίγουρα αποκτάς μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση!» λέει. «Σιγά-σιγά αλλά σταθερά αρχίζεις να αναγνωρίζεις και να θυμάσαι όλες αυτές τις λέξεις!»

Χρησιμοποίησε αυτό τον οδηγό για να μάθεις την ορολογία του CrossFit και προπονήσου σαν ειδικός του αθλήματος από την πρώτη μέρα. Το να μην γνωρίζεισ την ορολογία δεν είναι πλέον δικαιολογία για να μην αναζητήσεις το πλησιέστερο box.    

Box

BOX

Εκεί όπου συμβαίνει η μαγεία του CrossFit. Παρόλο που κανείς μπορεί να προπονείται ατομικά σε κλασικά γυμναστήρια, τα boxes διαθέτουν μεγάλη γκάμα εξοπλισμού για να ολοκληρώσεις το κάθε WOD που έχει ονειρευτεί ο προπονητής σου και οι περισσότεροι έχουν μια δυναμική λίστα μουσικών κομματιών που θα σε βοηθήσει να τα βγάλεις πέρα με κάθε WOD!

Chipper

CHIPPER

Σε αυτές τις προπονήσεις, οι CrossFitters ολοκληρώνουν μια σειρά ασκήσεων, εκτελώντας κάθε γύρο μία φορά αντί να κάνουν πολλούς γύρους της ίδιας άσκησης. Ο στόχος είναι να τελειώσουν τη λίστα με τις διάφορες ασκήσεις όσο πιο γρήγορα γίνεται. 

Fran Cough

FRAN_COUGH

Αυτός ο όρος προέκυψε από μία από τις πιο απαιτητικές προπονήσεις CrossFit, όπου ορισμένοι CrossFitters παρουσιάζουν το λεγόμενο «Fran cough» μετά από μια ιδιαίτερα εξαντλητική προπόνηση. Η προπόνηση “Fran” αποτελείται από έναν τρομερό  συνδυασμό ασκήσεων thrusters και pull-ups. Παρότι ένας κορυφαίος CrossFitter μπορεί να την ολοκληρώσει σε λιγότερο από τρία λεπτά, απαιτούνται πολλές ώρες προπόνησης στο γυμναστήριο για να καταφέρει κανείς να φτάσει σε αυτό το επίπεδο.

HAM

HAM

Ο όρος αυτός ο οποίος κατοχυρώθηκε από τον αθλητή και προπονητή του CrossFit, Spencer Hendel, και είναι εμπνευσμένος από το τραγούδι των Jay-Z και Kanye West, «H.A.M.». Το συγκεκριμένο refrain μπορεί να ακουστεί σε όλο το box για να δώσει το έξτρα κίνητρο για δύναμη σε αυτές τις τελευταίες λίγες επαναλήψεις που σου έμειναν.

HPSU

HSPU

Επίσης γνωστή ως ο καλύτερος τρόπος για εκγύμναση των μυών των χεριών. Σε αντίθεση με τα συνηθισμένα push-ups, στα HPSU τα χέρια πρέπει να σηκώνουν σχεδόν όλο το βάρος του σώματος, γι’ αυτό και υπάρχουν μερικές εναλλακτικές για τους αρχάριους που χρειάζονται λίγη επιπλέον βοήθεια.

Pistol

PISTOL

Το pistol είναι είναι ουστιαστικά το βαθύ κάθισμα σε ένα μόνο πόδι ενώ το άλλο πόδι δεν επιτρέπεται να ακουμπήσει το πάτωμα! Μία άσκηση που δείχνει εύκολη μέχρι να την δοκιμάσεις. Ο αθλητής τεντώνει τα χέρια του μέχρι και πάνω από τα δάχτυλα του ενός ποδιού ενώ το άλλο πατάει σταθερά στο έδαφος κι εκτελεί το squat. Το pistol χτίζει στον ακουμενο δύναμη και  ισορροπία και μπορεί επίσης να βοηθήσει να διαχειριστεί κανείς ανώμαλες επιφάνειες σε δραστηριότητες όπως το τρέξιμο στο βουνό.

PR

PR

Personal Record= Προσωπικό ρεκόρ! Ο καλύτερος σου χρόνος, το βαρύτερο lift, οι περισσότερες επαναλήψεις στη fitness ιστορία σου!

Ένα στοιχείο που κάνει το CrossFit ιδιαίτερο είναι η κοινότητα, γι’ αυτό όταν πετύχεις ένα PR και χτυπήσεις το κουδούνι στο box, όλοι θα χειροκροτήσουνσας το νέο σου κατόρθωμα.

Rx

RX

Δεν πρόκειται για σημείωμα από το γιατρό σας, αλλά για τη λίστα με τα βάρη και τις επαναλήψεις για την προπόνηση της ημέρας.  Όλες οι προπονήσεις είναι κλιμακωτές ανάλογα με το επίπεδο του ασκούμενου, από αρχάριο μέχρι τον επαγγελματία αθλητή. .Ο CrossFit προπονητής σου σεβοηθάει βοηθήσει να προσαρμόσεις τις κινήσεις στο δικό σου επίπεδο. Επειδή το CrossFit βασίζεται σε λειτουργικές κινήσεις, έχει σχεδιαστεί έτσι, ώστε να είναι κατάλληλο για κάθε τύπο αθλητή και εμπειρίας.

Tabata

TABATA

8 γύροι ασκήσεων για 20 δευτερόλεπτα και μετά ξεκούραση για 10 δευτερόλεπτα!

Θεωρητικά κάθε κίνηση του CrossFit μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μια προπόνηση Tabata, αλλά εφόσον ο στόχος είναι η μεγιστοποίηση του αριθμού των επαναλήψεων, συνήθως αποτελούνται από ελαφριές και γρήγορες κινήσεις όπως kettlebell swings αντί για πιο αργές, πιο τεχνικές ασκήσεις όπως οι ολυμπιακές άρσεις. Οι προπονήσεις Tabata είναι από τις πιο αποτελεσματικές, καθώς μόλις τέσσερα λεπτά αρκούν για να ενεργοποιήσουν το μεταβολισμό σου, να αυξήσουν τον καρδιακό παλμό σου και να σε αφήσουν χωρίς ανάσα!

WOD

WOD

Workout of the day: H προπόνηση της ημέρας. Αλλάζει ΚΑΘΕ ΗΜΕΡΑ! Έτσι δε βαριέσαι ποτέ…

Η ημερήσια προπόνηση είναι η βάση του CrossFit. Επειδή τα WOD αλλάζουν καθημερινά, αυτή η μορφή άκσηση κρατάνε σε εγρήγορση τους μυς ως προς τη ρουτίνα της προπόνησής σου και απαλλάσσεσαι από τη μονοτονία της επαναληψιμότητας στο γυμναστήριο. Τα WOD συνήθως αποτελούνται από γύρους ασκήσεων που πρέπει να ολοκληρώσεις ή από το μέγιστο αριθμόεπαναλήψεων που πρέπει να κάνεις  σε συγκεκριμένο χρόνο.