Εξέλιξε τις κωπηλατικές σου ικανότητες με 4 tips

Μηχάνημα κωπηλασίας. Είτε είναι η πρώτη σου στάση στο γυμναστήριο είτε η τελευταία, αυτό το μηχάνημα μπορεί να γίνει ο κεντρικός άξονας για κάθε είδος προπόνησης.

‘To μηχάνημα κωπηλασίας είναι ένα πολύ εύχρηστο κομμάτι εξοπλισμού,’ μας εξηγεί η επί έξι φορές αθλήτρια στα Reebok CrossFit Games Sam Briggs, που έχει κατακτήσει το παγκόσμιο ρεκόρ στα 500 μέτρα κωπηλάσιας στη δική της κατηγορία βάρους.

‘Συνδυασμένο με προπόνηση που βασίζεται στην αντοχή, το μηχάνημα κωπηλασίας είναι πολύ αποτελεσματικό στην βελτίωση της φυσικής σου κατάστασης, προσθέτει η Briggs. ‘Η κωπηλασία δεν στοχεύει στην ενδυνάμωση μόνο ενός σημείου του σώματος, αλλά ολόκληρου του σώματος.’
 


Η κωπηλασία δεν στοχεύει στην ενδυνάμωση μόνο ενός σημείου του σώματος, αλλά ολόκληρου του σώματος.


 
Η Briggs ανακάλυψε το CrossFit το 2009 και πήρε την πρώτη της γεύση για το πόσο αποτελεσματική μπορεί να είναι η κωπηλασία. Και μόλις ένα χρόνο μετά κατάφερε να κερδίσει το Βρετανικό πρωτάθλημα κωπηλασίας εσωτερικού χώρου.

Με περίπου μια δεκαετία κωπηλατικής εμπειρίας στο ενεργητικό της, η Briggs είναι εδώ για να σε βοηθήσει να εντάξεις την κωπηλασία στη fitness ρουτίνα σου. Παρακάτω μοιράζεται τα δικά της τέσσερα tips για να ξεκινήσεις.
 

1. Κάθισε ευθεία

Ενώ το μηχάνημα κωπηλασίας μπορεί να σου φαίνεται αρκετά εύκολο στη χρήση, χρειάζεται κάτι παραπάνω από το να κάτσεις απλά πάνω του και να ξεκινήσεις να κάνεις! Πριν κάνεις το πρώτο σου τράβηγμα, η Briggs προτείνει να ελέγξεις τη στάση του σώματός σου, σημειώνοντας ότι μια λάθος στάση καθίσματος μπορεί να οδηγήσει σε γρηγορότερη καταπόνηση του αθλητή.

‘Κάθισε στητός με την πλάτη ευθεία, τα χέρια να κρατάνε τη λαβή με τους αντίχειρες από την κάτω πλευρά και το κεφάλι να κοιτάει ευθεία,’ τονίζει η Briggs.
 

2. Προσάρμοσε τους ιμάντες στα πόδια

Ένα από τα πιο κλασικά λάθη που έχει παρατηρήσει η Briggs στα άτομα που χρησιμοποιούν το μηχάνημα κωπηλασίας: Δεν προσαρμόζουν τους ιμάντες στα πόδια.

Το πιθανότερο είναι το άτομο που χρησιμοποίησε το μηχάνημα πριν από εσένα να μην έχει το ίδιο νούμερο παπούτσι με το δικό σου… οπότε γιατί αφήνεις τους ιμάντες στην αρχική τους ρύθμιση;

‘Οι ιμάντες των ποδιών πρέπει να είναι σε ευθεία με το κάτω μέρος των κορδονιών σου,’ τονίζει η Briggs.

‘Όταν κωπηλατείς, θέλεις να έχεις τη δυνατότητα να κρατάς τις φτέρνες σου κάτω και σε επαφή με τις πλατφόρμες.’

Αν οι ιμάντες δεν είναι προσαρμοσμένοι κατάλληλα, όχι μόνο μπορεί να νιώσεις άβολα αλλά μπορεί να επηρεαστεί και η δυνατότητά σου να κρατήσεις τις φτέρνες σου στη σωστή θέση.
 

3. Τράβηξε σε ευθεία γραμμή

Όταν κάνεις κωπηλασία, ελέγχεις σε ποιο σημείο θα φτάνουν τα χέρια σου σε σχέση με το σώμα σου. Και για πολλούς αυτό είναι ένα κομμάτι σύγχυσης και συζήτησης.

Πρέπει να τραβάς ευθεία; Κατά μήκος του στήθους; Υπάρχει διαφορά μεταξύ ανδρών και γυναικών;

‘O τρόπος πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο ξεκάθαρος,’ απαντάει η Briggs. Ενώ οι εναλλακτικοί τρόποι δεν είναι απαραίτητα λάθος, τονίζει ότι δεν είναι τόσο χρηστικοί και πως σίγουρα θα νιώσεις τη διαφορά.
 

4. Βρες τον δικό σου παλμό τραβήγματος

Όσο πιο γρήγορα τραβάς, τόσο γρηγορότερα πηγαίνεις, σωστά;

Όχι απαραίτητα. Στην πραγματικότητα η ταχύτητα με την οποία τραβάς, βασίζεται σε δυο παράγοντες.

‘Ο δικός σου φυσικός ρυθμός τραβήγματος βασίζεται στο αν είσαι πιο βαρύς αθλητής ή ελαφρύς αθλητής, ’εξηγεί η Briggs.

‘Οι πιο δυνατοί αθλητές τείνουν να προτιμούν πιο δυνατά και αργά τραβήγματα, σε σχέση με τους ελαφρύτερους αθλητές που προτιμούν έναν πιο γρήγορο ρυθμό τραβήγματος.’

Η Briggs προτείνει να δοκιμάσεις και τις δυο εκδοχές και να βρεις ποιο σου ταιριάζει καλύτερα.

Τώρα που έμαθες τα insider tips της Briggs, ήρθε η ώρα να τα δοκιμάσεις. Με το LIVEROWING app, η Brigg σε προκαλεί σε έναν αγώνα μαζί της με μια από τις αγαπημένες της ασκήσεις κωπηλασίας.

Κατέβασε το app, δοκίμασέ το και πες μας κάνοντας μας tag στο Facebook (@Reebok) και στο instagram (@reebokgreece) πώς τα πήγες