4 λόγοι να γυμνάζεσαι πριν ανατείλει ο ήλιος

Είναι 5 π.μ.. Είσαι ξαπλωμένος αναπαυτικά στο κρεβάτι σου, όταν ένα συνεχές «ντριν ντριν ντριν» σπάει τη σιωπή. Το ξυπνητήρι σε καλεί για την πρωινή σου γυμναστική.

«Θα βρω χρόνο αργότερα.»

«Θα το κάνω μετά τη δουλειά.»

Όλοι έχουμε κάνει τέτοιες σκέψεις που μας βάζουν σε πειρασμό να πατήσουμε το “snooze”.

«Η πρωινή γυμναστική είναι το καλύτερο πράγμα, γιατί αμέσως βάζει τον ρυθμό για την υπόλοιπη ημέρα», αναφέρει ο Gerren Liles, προπονητής της αλυσίδας γυμναστηρίων Equinox στη Νέα Υόρκη, ο οποίος διδάσκει καθημερινά σε πρωινά groups.

O Liles είναι ρεαλιστής, παραδέχεται ότι και ο ίδιος έχει ημέρες που το ξύπνημα πριν την ανατολή είναι δύσκολο, αλλά σου υπόσχεται πως αν κάνεις τον κόπο και σηκωθείς από το κρεβάτι, το σώμα σου θα σε ευχαριστεί.
 

1. Δίνει τον ρυθμό για την υπόλοιπη ημέρα

 

Το να ανταπεξέλθεις σε προπόνηση τις πρώτες πρωινές ώρες μπορεί να σου φτιάξει ολόκληρη την ημέρα – κι όχι απλά να σε ξυπνήσει.

«Μέσα στην ημέρα θα έρθεις αντιμέτωπος με πολλές προκλήσεις στη δουλειά ή στο σπίτι, αλλά ο μεγαλύτερος ανταγωνιστής σου, και παράλληλα ο δρόμος προς την ευτυχία, είσαι εσύ ο ίδιος», επισημαίνει ο Liles.

«Μέσα από την προπόνηση έχεις την ευκαιρία να δείξεις τη σωματική και πνευματική σου υπεροχή. Όταν καταφέρνεις και ξεπερνάς την κούραση ή την επιθυμία να τα παρατήσεις, να είσαι σίγουρος ότι θα μπορέσεις να αντιμετωπίσεις όποια εξωτερικά προβλήματα προκύψουν με αυτοπεποίθηση».

Εάν διοχετεύσεις τη δύναμη που δείχνεις στην προπόνηση, σε άλλες πλευρές της καθημερινότητάς σου, ο Liles σε διαβεβαιώνει ότι θα αρχίσεις να βλέπεις βελτίωση στον τρόπο που χειρίζεσαι διαφορετικές καταστάσεις καθημερινά.
 

2. Θα βελτιώσει τη διάθεσή σου

 

Το πρωινό ξύπνημα φημίζεται για τον εκνευρισμό που προκαλεί σε μερικούς ανθρώπους, οι οποίοι συνεχίζουν να τον διατηρούν σε όλη τη διάρκεια της ημέρας τους. Όμως, η άσκηση αμέσως μετά το πρωινό ξύπνημα μπορεί πράγματι να καταπολεμήσει την άσχημη διάθεση.

“Η άσκηση απελευθερώνει ενδορφίνες, οι οποίες με τη σειρά τους βελτιώνουν σημαντικά τη διάθεση», διευκρινίζει ο Liles.
 

3. Θα βάλει «φωτιά» στον μεταβολισμό σου

 
Μια πρωινή επίσκεψη στο γυμναστήριο έχει αποδειχθεί ότι βοηθά τον οργανισμό σου να συνεχίζει να καίει θερμίδες καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Όπως επισημαίνει ο Liles, «Όταν γυμνάζεσαι νωρίς το πρωί, ειδικά αν κάνεις υψηλής έντασης διαλειμματική προπόνηση (HIIT), ενεργοποιείς το μεταβολισμό σου στο μέγιστο και συνεχίζεις να κάνεις καύσεις για πολλές ώρες, ακόμη κι όταν ξεκουράζεσαι».

Μετάφραση: Εάν η δουλειά σου απαιτεί να αφιερώνεις πολλές ώρες στο γραφείο, η πρωινή άσκηση είναι ο καλύτερός σου φίλος.
 

4. Θα σε βοηθήσει να το εντάξεις στην καθημερινότητά σου μια για πάντα

 
Αντίθετα με την προπόνηση σε συγκεκριμένη ημέρα της εβδομάδας, η καθημερινή, συστηματική, πρωινή προπόνηση μπορεί να κάνει όλη τη διαφορά σε ό,τι αφορά στη διατήρηση της καλής φυσικής κατάστασης, σε όλη σου τη ζωή.

Όταν ξεκινήσεις να αφιερώνεις συστηματικά χρόνο στην πρωινή σου προπόνηση, θα δεις ότι θα γίνει στην κυριολεξία δεύτερη φύση σου.

«Είναι συχνά πιο εύκολο για τους ανθρώπους να διατηρήσουν μια πρωινή συνήθεια, γιατί λίγα πράγματα μπορούν να μπουν στη μέση», αναφέρει ο Liles.

«Πολλοί άνθρωποι προγραμματίζουν τις προπονήσεις τους για το απόγευμα, αλλά η δουλειά και οι κοινωνικές υποχρεώσεις συχνά τους αναγκάζουν να αναβάλουν τα σχέδιά τους», προσθέτει.

Ο καλύτερος τρόπος να το αποφύγεις είναι να κατακτήσεις την προπόνησή σου το πρωί. Έτσι δεν θα χρειαστεί να χάσεις την προπόνησή σου, ούτε να νιώσεις ενοχές που κάτι μπήκε στη μέση και την ακύρωσες.

 

Είσαι κι εσύ πρωινός τύπος; Πες μας κάνοντάς μας tag στο Facebook (@Reebok) και στο instagram (@reebokgreece)!